נתניהו בהצהרה: "נחזיר ההגבלות אם תימשך העלייה התלולה בנדבקים"

איתי גדסי No Comments on נתניהו בהצהרה: "נחזיר ההגבלות אם תימשך העלייה התלולה בנדבקים"

ראש הממשלה נתניהו בהצהרה לתקשורת בעקבות גל התחלואה הגבוה: "הכלכלה מתאוששת אך גל התחלואה ממשיך לטפס, אם זה ימשך כך נאלץ לחזור להגבלות"

בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) הצהרה לכלי התקשורת בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בישראל בימים האחרונים.

נתניהו: "אזרחי ישראל, המדיניות שלנו מול משבר הקורונה מורכבת משני כללים: עוצרים את המחלה, משחררים את הכלכלה. הערב יש לי חדשות טובות בשבילכם, וגם חדשות פחות טובות".

,החדשות הטובות הן לגבי מצב הכלכלה שלנו. יש לנו סימנים ראשונים שהכלכלה שלנו מתחילה לחזור לעצמה. אני מבקש להראות קודם כל את הנתון הזה – אלה נתונים של "גוגל" לגבי השהייה במקומות העבודה (הוצג שקף). רואים שבתחילת המשבר אנחנו ברמה גבוהה, יורדים בחזרה כתוצאה מכל ההגבלות שעשינו ומנסיבות אחרות, צונחים למטה לכמעט נחיתה של 80%, ובהדרגה עולים. זה נתון אחד".

"בנתון השני של שהייה במקומות של קמעונאות ובילוי (הוצג שקף), רואים כאן שלפני המשבר אנחנו נמצאים ברמה גבוהה, יורדים בחזרה ועולים, לא לגמרי, אבל עולים כמעט למקום שהיינו בו. אלה לא נתונים מדעיים. אנחנו רואים גם נתונים דומים, אבל לא מדויקים ומדעיים, בכרטיסי האשראי, בנתונים ראשוניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. רואים את זה במכוניות, בכבישים, אנשים בחנויות, בקניונים, ועם זאת אני חייב להגיד שהבעיה עדיין לא נפתרה. המצוקה של האנשים שנפגעו מהמשבר, עסקים שנפגעו המשבר, עצמאים שנפגעו מן המשבר – זו מצוקה אמיתית. היא מדברת אל לבנו, אנחנו לא חדלים מלטפל בזה".

"אנחנו נקטנו שורה של צעדים כדי להקל על המצוקה וכדי להחזיר את המשק למסלול של יציבות ולמסלול של צמיחה. אתם רואים חלק מהם (הוצג שקף): מענק ישיר של 500 שקל לכל ילד, קשיש, ונכה – בעלות של 2.3 מיליארד שקל; מימון דמי אבטלה בסך של 15.5 מיליארד שקל; מענק לעסקים קטנים ובינוניים – 5.2 מיליארד שקל; אשראי בערבות מדינה לעסקים בסך של 24 מיליארד שקל; פטור לעסקים מארנונה ל-3 חודשים – 2.6 מיליארד שקל; מענק של 7,500 שקל לכל עובד שמחזירים אותו לעבודה בעלות של 5.5 מיליארד שקל, ועוד צעדים. שר האוצר ישראל כ"ץ יציג מיד את ההחלטה והביצוע על מענקים להמרצת החזרת התעסוקה למשק. הוא גם יודיע על פעולות סיוע חדשות לציבורים שונים. בגדול, הערב אני יכול לומר, וכולנו משתבחים בזה, שהחדשות הטובות הן שכלכלת ישראל מתאוששת".

"עכשיו החדשות הפחות טובות. אני רוצה שתראו את שיעור ההדבקה שלנו (הוצג שקף). אתם רואים שאנחנו מתחילים בלי הדבקה, בקו האדום – אתם רואים את ההתחלה של הטיפוס. כשאנחנו היינו פה, בסביבות 200 חולים ליום, ראינו את ההכפלה כל כמה ימים, והחלטנו, פחות או יותר בזמן הזה, לנקוט בצעדים המגבילים. זה לא הספיק לעצור את העלייה החדה, הגענו עד כ-800 חולים ביום, אבל כיוון שנקטנו בצעדים המגבילים, התחלואה התחילה לרדת, וירדה עד לנקודה הנמוכה שאתם רואים שם. כשהגענו למצב של כ-20 חולים ביום ואפילו פחות מזה, פתחנו את הכלכלה ושחררנו את ההגבלות. ההגבלות הללו כמובן כללו גם את שיתוף הפעולה של הציבור בחבישת מסכות, בשמירת מרחק, בשטיפת ידיים וכדומה".

"אנחנו שחררנו את ההגבלות על הכלכלה, אבל מה שקרה הוא שהתחלנו לעלות. אנחנו כבר עוברים את הקו המקווקו אתמול, של כ-230 חולים. כלומר, אנחנו נמצאים במקום שבו התחילה העלייה התלולה שהביאה אותנו לסכנה גדולה מאוד של חולים קשים ושל אנשים שנפטרים. אותם דברים שרצינו למנוע ושמנענו, ושקרו במדינות אחרות. העלייה היא לא כל כך תלולה כמו שהייתה קודם לכן, אבל היא תלולה למדי. אנחנו כבר לא נמצאים במצב הזה של כמה בודדים או כמה עשרות, אנחנו כבר בכמה מאות וזה מטפס במהירות. המרחק בין 200 – כאן (הוצג שקף), לשיא, מה שהיה כאן, הוא מרחק של עשרה ימים. כלומר, אנחנו לא יכולים לאפשר שנחזור בחזרה לגידול של טור גיאומטרי, משום שהטור הזה בסופו של דבר גורר אחריו אנשים שיהיו חולים, חולים קשים, ולצערנו גם אנשים שימותו. לכן, אנחנו חייבים לעצור את הגידול הזה בזמן. אם זה יימשך, נהיה חייבים להחזיר את ההגבלות ואז ממילא גם כמובן הכלכלה תיעצר".

"למה זה קורה? למה זה גדל בחזרה? קודם כל – הנגיף כאן. הנגיף לא מתחשב ברצונות שלנו, הוא לא מתחשב במאוויים שלנו, הוא לא מתחשב בכלכלה שלנו. הוא לא מתחשב בשום דבר. הוא מתחשב רק בדבר אחד – האם מקפידים על הכללים או לא מקפידים על הכללים. אנחנו לצערנו פחות הקפדנו על הכללים. אני אומר את זה באופן ישיר ובאופן ישר – כולנו פחות הקפדנו על הכללים. כפי שאמר אחד השרים 'הצפיפות בחופים הייתה כל כך גדולה, שאי אפשר היה להכניס ארטיק בין שני מתרחצים".

"אני מבין את הקושי, זה מאתגר את כולנו, זה מאתגר גם אותי. אני מבקש מכם לעשות את מה שאני מקפיד עליו ביתר שאת בימים האחרונים, אני מבקש מכם שתשמרו על ממ"י: מרחק, מסכה, ידיים. אני יודע שאף אחד לא רוצה להיות זה שמנג'ס, אז תגידו "מאמי, תשמור על ממ"י". אני כבר שומע את הבדיחות, אני רואה את הממים – "רוצה להיות המאמי של המדינה", אבל אני רציני לגמרי. המגפה משתוללת בעולם. שבעה מיליון אנשים כבר נדבקו, למעלה מ-400 אלף כבר מתו, יש עלייה מאוד תלולה. בדרום אמריקה, בברזיל, גם דיברתי לפני כמה ימים עם המנהיג של הודו – עלייה תלולה מאוד. באזורנו גם כן – עליות תלולות מאוד מאוד. הנגיף לא מוותר, הוא רק מכבד את אלה שמכבדים את הכללים".

"לכן, אני יכול לומר שבזכות ההחלטות שקיבלנו בזמן ובזכות שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל, אנחנו מנענו את התפשטות המגפה בישראל. אני מבקש מכם לחזור ולשמור על הכללים. אם נשמור על הכללים הם ישמרו עלינו, נוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו, את התרבות שלנו, להחזיר את החיים שלנו כמעט למה שהיה קודם, בשגרת הקורונה, עד שבעזרת ה' נמצא את החיסון. בעזרת ה', אם נחזור ונעבוד יחד בערבות הדדית אנחנו נתגבר על המחלה".